Κατηγορία : Άρθρα Άρθρο 28 - Δυνατότητα μη κήρυξης ακυρότητας της σύμβασης - Επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος - Εναλλακτικές κυρώσεις Η ΕΕΠΠ η οποία εξετάζει τη σχετική προδικαστική προσφυγή, μπορεί να μην κηρύξει την ακυρότητα σύμβασης, η οποία έχει ανατεθεί παράνομα για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 26 του παρόντος Κανονισμού, εάν διαπιστώσει ότι επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν τη διατήρηση των αποτελεσμάτων της σύμβασης (άρθρου 370 παρ. 1 ν. 4412/2016). Οικονομικά συμφέροντα τα οποία συνδέονται άμεσα με τη σύμβαση δεν συνιστούν επιτακτικό λόγο δημοσίου συμφέροντος. Τέτοιοι λόγοι είναι μεταξύ άλλων, τα έξοδα λόγω καθυστέρησης στην εκτέλεση της σύμβασης, τα έξοδα λόγω της κίνησης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, τα έξοδα λόγω αλλαγής του οικονομικού φορέα, ο οποίος εκτελεί τη σύμβαση, και τα έξοδα των νομικών υποχρεώσεων λόγω της κήρυξης της σύμβασης ως ανενεργού. Η ύπαρξη οικονομικών συμφερόντων για τη διατήρηση των αποτελεσμάτων μιας σύμβασης θεωρείται ως επιτακτικός λόγος, εφόσον σε εξαιρετικές περιστάσεις η ακυρότητα θα οδηγούσε σε δυσανάλογες συνέπειες (άρθρου 370 παρ. 2 ν. 4412/2016). Αν η ΕΕΠΠ αποφασίσει, σύμφωνα με την παράγραφο 1, να μην κηρύξει την ακυρότητα σύμβασης, η οποία συνάφθηκε παράνομα για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 26 του παρόντος Κανονισμού, επιβάλλει πρόστιμο στην αναθέτουσα αρχή, το ύψος του οποίου καθορίζεται στη σχετική απόφαση. Η ΕΕΠΠ έχει διακριτική ευχέρεια να καθορίσει το ύψος του προστίμου λαμβάνοντας υπόψη τη σοβαρότητα της παράβασης, τη συμπεριφορά της αναθέτουσας αρχής και τη διάρκεια της σύμβασης. Το ύψος του προστίμου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% της αξίας της σύμβασης, μη συμπε-ριλαμβανομένoυ του ΦΠΑ. Με ειδική απόφαση της ΕΕΠΠ το πρόστιμο περιέρχεται στον προσφεύγοντα (άρθρου 370 παρ. 3 ν. 4412/2016). Προηγούμενο Άρθρο 27 - Κήρυξη ακυρότητας - Διαδικασία Επόμενο Άρθρο 29 - Συνέπειες κήρυξης ακυρότητας της σύμβασης Print